Inhoud
- Voordat je begint
- Aanleveren advertentie in JPG of PNG bestand. (Geen Word of PDF bestand)
- Eigen tekst
- De link
- Stuur ons het geheel toe
- Vervolg
- De kracht van adverteren op het zwangerenportaal.nl
- Voorbeelden
1. Voordat je begint
De advertentie heeft als doel om naamsbekendheid op te bouwen voor de adverteerder. Het gaat daarbij zeker niet enkel om de klik. Het gaat evengoed om de zichtbaarheid en het opbouwen van herkenning en vertrouwen voor de lezer. Enerzijds zodat de lezers juist op het moment dat ze de advertentie zien (opnieuw) aan de adverteerder denken en geprikkeld worden om meer te willen weten/te klikken. Anderzijds is, zoals gezegd, een belangrijke functie van een advertentie om voor herkenning en meer bekendheid te zorgen. Zodat de lezer een volgende keer bij een andere gedachte of moment juist terugdenkt aan de adverteerder dankzij (o.a.) de op zwangerenportaal.nl getoonde advertentie(s).
2. Aanleveren advertentie in JPG of PNG bestand
- Formaat 300 x 250 pixels (aanleveren in formaat 600 x 500 pixels vanwege scherpte).
- Tip: houd het simpel en denk daarbij aan:
- jullie logo
- een mooie afbeelding/foto (rechtenvrij)
- de naam van jullie bedrijf
- eventueel jullie slogan
- eventueel de link naar jullie website en/of adresgegevens
- aanleveren in JPG of PNG bestand
Let op dat je zo min mogelijk tekst gebruikt. Veel tekst in de advertentie kan zorgen voor afleiding.
3. Eigen tekst
Naast de advertentie die getoond wordt op zwangerenportaal.nl is ruimte voor een korte beschrijvende tekst. Deze tekst kan gebruikt worden om de boodschap in de advertentie te onderbouwen/versterken. Deze tekst wordt onder de advertentie geplaatst. Er is ruimte voor maximaal 200 leestekens (inclusief spaties). Dit aantal leestekens is inclusief de titel/bedrijfsnaam van maximaal 25 leestekens (inclusief spaties). Een opsomming is niet mogelijk. Als de tekst langer is dan 200 leestekens (inclusief spaties) kan deze niet geplaatst worden.
Tips voor het opstellen van de tekst: benoem de ‘behoefte’ dat je kunt vervullen, benoem de oplossing die je biedt, eindig met iets als “klik hier voor meer informatie” (met de link naar de pagina waar lezers naar verwezen worden).
Let op: de tekst onder de advertentie wordt enkel getoond op zwangerenportaal.nl en niet in de wekelijkse e-mail. Het is dus belangrijk dat de advertentie de juiste boodschap overbrengt zonder dat daar een begeleidende tekst voor nodig is. Bekijk ook onze voorbeelden onderaan deze pagina.
4. De link
Stuur ons de link waarnaar mag worden doorverwezen als er op de advertentie geklikt wordt.
5. Stuur ons het geheel toe
Zijn 2 + 3 + 4 klaar? Stuur ons het geheel toe naar lindsey@zwangerenportaal.nl. Lever de benodigdheden minimaal twee werkdagen voor de startdatum aan.
Mocht je geen tijd of ervaring hebben met het ontwerpen van de advertentie, dan kunnen wij dit uit handen nemen. Het geheel wordt ontworpen voor €45 excl. btw. Voor dit bedrag zullen wij één advertentie vormgeven. Wil je hier gebruik van maken? Stuur een e-mail naar lindsey@zwangerenportaal.nl met daarin;
- logo,
- afbeelding,
- boodschap,
- link van de website
- begeleidende tekst
Tip: bekijk ook enkele voorbeelden onderaan deze pagina.
Na ontvangstbevestiging verzorgen wij de opmaak binnen ongeveer drie werkdagen.
6. Vervolg
Wij verwerken het geheel op zwangerenportaal.nl. Vervolgens sturen we elk (half)jaar de statistieken van de advertentie op zwangerenportaal.nl. Bij afname van een periode van 6 maanden worden enkel de eindstatistieken verstuurd.
7. De kracht van adverteren op zwangerenportaal.nl
“Plaats je advertentie op de pagina’s waar de advertentie-inhoud en je reclameboodschap relevant en actueel zijn voor bezoekers. Probeer grote ‘doelgroepgerichte’ websites te mijden omdat ze meestal te duur zijn en te weinig bezoekers en conversies opleveren. Ga op zoek naar ‘special interest’ sites die voor jouw product relevant zijn. En ga niet alleen op de home page staan met je advertentie, maar adverteer vooral op de inhoudspagina’s waar bezoekers meer tijd doorbrengen en meer aandacht hebben voor je boodschap.” (Bron: Marketingfacts, 2017)
Met zwangerenportaal.nl faciliteren we in bovengenoemde facetten, namelijk:
- Een relevante doelgroep
- Op een relevant moment (in de zwangerschap) doordat je een of meerdere specifieke zwangerschapsweken kiest
- Vanuit een betrouwbare omgeving
- De advertentie staat naast relevante content
- In de wekelijkse mail staan gemiddeld 1 of 2 advertenties wat de zichtbaarheid aanzienlijk vergroot
8. Voorbeelden
Enkele tips:
- Houdt de tekst/ boodschap in de advertentie kort
- Gebruik een duidelijke afbeelding
- Verwerk een "call to action" button
- Houdt de tekst in de de CTA-button kort. Voorbeelden: "Meer info", "Rondleiding aanvragen", "Lees meer", "Aanmelden", "Inschrijven".
- CTA-button moet goed zichtbaar zijn. De button heeft "aantrekkingskracht".
- Bedenk goed wat je met de advertentie wil vertellen.
- Zorg dat de tekst leesbaar blijft. Onderstaande voorbeelden hebben het formaat zoals de advertentie getoond zal worden op zwangerenportaal.nl.
Onderstaande voorbeelden zijn onderverdeeld in 3 categorieën.
1. Kom persoonlijk onder de aandacht
2. Breng een duidelijke boodschap over:
3. Promoot een aanbieding of prijs: